Data Driven Design – analityka w rozwoju produktu

Dwa dni warsztatów z Pauliną Walkowiak.

02-03 Listopada 2020

Zostało jeszcze 1 miejsce

1350 PLN netto
Paulina Walkowiak

O warsztacie

O tym, że dane są złotem XXIw. wiedzą już chyba wszyscy. Chcąc budować przewagę rynkową, musimy nauczyć się zwinniej je wykorzystywać i analizować kontekst użytkownika, tak, jak z powodzeniem, od lat, stosują to takie marki jak Dominos Pizza, Pornhub, czy Spotify. Ich silna pozycja na rynku, to w dużej mierze kompleksowe podejście do analizy danych, coś więcej niż tylko sprawdzanie wskaźników w GA, czy robienie testów A/B. 

Podczas warsztatu skupimy się na sprawnym łączeniu wielu źródeł danych. Postaramy się jak najlepiej poznać człowieka po drugiej stronie ekranu, aby móc stworzyć produkt skrojony dokładnie na jego potrzeby. 

Dowiesz się jakie wskaźniki są niezbędne do przeprowadzenia analizy ilościowej, lecz szkolenie nie będzie zorientowane stricte na Google Analytics, jak większość dostępnych na rynku. Zobaczysz w praktyce analizę jakościową zachowań użytkowników, ale będziesz potrafił pogłębić ją następnie o feedback oraz zobaczysz, jak na ostateczne wnioski wpłynie dodanie perspektywy biznesowej.

Moim zadaniem podczas tych dwóch dni będzie pokazanie Ci metod, które pozwolą nie tylko lepiej poznać Twoich użytkowników, podejmować trafne decyzje ale również przyczynią się do zbudowania silnej marki i przewagi konkurencyjnej produktu, który tworzysz.

Dla kogo jest ten warsztat?

  • dla osób, które mają podstawowe doświadczenie z narzędziami analitycznymi, m.in. Google Analytics, cux.io, Hotjar, Heap, Yandex Metrica
  • dla członków zespołów produktowych: projekt managerów, specjalistów UX, marketingu, sprzedaży, programistów
  • dla osób, które chcą się rozwijać pod kątem rozwoju produktu (przyszli product ownerzy)
  • właścicieli startupów, którzy chcą lepiej poznać swoich klientów i podejmować trafne decyzje

A dla kogo nie…

  • dla osób które na co dzień analizują dane i podejmują na ich podstawie decyzje,
  • dla zaawansowanych użytkowników GA, Hotjara, Fullstory, chyba że szukasz sposobu na połączenie tych danych i efektywniejsze ich wykorzystanie,
  • dla osób, które myślą, że istnieje jeden trick, który zastąpi codzienną analityczną rutynę.

Co zyskasz po dwóch dniach?

  • przejdziesz przez cały proces analityczny w praktyce 
  • nauczysz się jak wykorzystywać, łączyć i co przynoszą dane ilościowe, jakościowe, feedback od użytkowników i podstawy analizy biznesowej w codziennej pracy nad produktem
  • dowiesz się, jak przełożyć dane o klientach insighty i dalej na budowanie produktu / jego marketingu, komunikacji / strategii sprzedażowej
  • odkryjesz czym są quick wins, gdzie ich szukać i jak potrafią zmienić produkty
  • poznasz narzędzia będące kopalnią wiedzy o użytkownikach od Google Analytics, przez cux.io, monitoring mediów do systemów CRM

Przygotowanie do warsztatów

W trakcie warsztatów będziemy pracować zdalnie. Do komfortowej pracy przyda Ci się spokojne miejsce do siedzenia, sprzęt do pisania i komunikacji w trakcie warsztatów oraz stabilny internet.

Miejsce warsztatów

W trakcie zajęć komunikację poprowadzimy o oparciu o Zoom. Ćwiczenia wykonacie za pomocą dokumentów Google.

Spotkanie przed warsztatami

Chcemy aby nasze warsztaty były dla Was maksymalnie efektywne i w przyjemnej atmosferze. W czwartek 29.10 o 18:30 planujemy spotkanie, na którym przećwiczymy wszystkie kwestie techniczne. Będziemy mieli wtedy także trochę czasu abo poznać się lepiej.

Plan warsztatów

Dzień pierwszyDzień drugi

9:00

Wprowadzenie

  • Kontekst i cele tworzenia strategii analitycznej
  • Analityka jako wsparcie rozwoju produktu
  • Success stories firm stosujących podobne rozwiązania

Data-driven czyli jak?

Myśl jak data scientist – mindshift

CASE STUDY

  • Wprowadzenie do case’u na którym uczestnicy będą pracować 2 dni

Analiza biznesowa

Teoria: 

  • Zrozumienie kontekstu + opracowanie celu analitycznego
  • Podstawowe źródła danych i ich wykorzystanie. 
  • Analiza rynku i konkurencji

Analiza ilościowa

Teoria: 

  • Po co nam dane ilościowe?
  • Jakie wskaźniki są istotne?

12:00

Przerwa lunchowa

13:00-16:00+

Część warsztatowa – w grupach

  • opracowanie celu analitycznego, 
  • praca ze wskaźnikami, 
  • analiza ilościowa

16:00-17:00+

Omówienie pracy grup

9:00

Analiza jakościowa

  • Podstawy analizy jakościowej – jak czytać nagrania, heatmapy, czym sa experience metrics
  • Zastosowanie analizy jakościowej – kiedy, jak, dlaczego?
  • Przegląd narzędzi

Analiza feedbacku

  • Źródła feedbacku od klientów 
  • Jak analizować feedback?
  • Przegląd narzędzi

13:00-15:00

Analiza jakościowa. Analiza feedbacku- część warsztatowa

15:00

Data driven decisions

  • Quick wins i insights – czym są, jak szukac?
  • Wypracowanie rozwiązań na podstawie danych
  • Analiza i interpretacja wyników – przykłady grup 

16:30

Zakończenie

  • Q&A

Warsztat prowadzi

Paulina Walkowiak

CEO w cux.io, #mompreneur, analityk produktu, badacz. Prowadzi warsztaty komercyjne, zajęcia ze studentami, występuje publicznie w Polsce i za granicą. Z wykształcenia projektantka komunikacji i antropolog.

Zanim zaczęła rozwijać swoją firmę w Berlinie przez 5 lat pracowała dla największych agencji badawczych w Polsce (Kantar TNS, PBS), prowadząc projekty badawcze dla czołowych marek, m.in. Cyfrowy Polsat, Orange, Eurobank, Energa.Przez 2 lata tworzyła i wdrażała metodologię badań customer experience.

Całą wiedzę i doświadczenie ze świata offline postanowiła przełożyć na świat wirtualny współtworząc narzędzie analityczne pozwalające zrozumieć zachowania i doświadczenia użytkowników online. Dzięki niemu firmy z łatwością mogą poznawać swoich klientów, rozwiązywać ich realne problemy i optymalizować konwersję.

Oprócz zarządzania produktem, wspiera firmy w budowaniu strategii analitycznej. Specjalizuje się w łączeniu i analizowaniu danych z wielu źródeł i odkrywaniu insightów.

Opinie o naszych warsztatach

Warsztaty były świetnie zorganizowane i naładowane dużą dawką praktycznej wiedzy! Paulina kipiała pozytywną energią, profesjonalną radą i opieką. Atmosfera na warsztatach była niesamowicie przyjazna, co pozwoliło na dużą otwartość i dzięki temu świetną pracę zespołową. Czekam na kolejne edycje!
Avatar

Karolina Parysz

Product Designer, Chimera Prime
Na warsztatach nie dało się nudzić. Główkowania, analizowania i notowania było bez liku 🙂 Więcej takich szkoleń!
Avatar

Krystian Polański

Senior UX Designer, intive
Dwa intensywne i przyjemne dni z analityką danych. Data Driven Design przestaje być abstrakcyjną ideą, a staje się konkretnym zestawem metod, kompetencji i wiedzą, jak wykorzystać swoje dotychczasowe umiejętności i wiedzę w zakresie analityki danych.
Strefa Startup

Jarek Feith

The Software House

Organizator

Andrzej Pyra
Kontakt@pogodesign.pl
(+48) 693 160 410

Metody płatności

Zapisz się już teraz.

Pamiętaj, że liczba miejsc jest ograniczona, dlatego nie warto zwlekać z zapisem :)







    Zgadzam się na otrzymywanie newslettera

    Udostępnij:

    Szczegóły:

    • Data: 30 - 31 stycznia 2020
    • Godzina: 9:00 - 17:00
    • Rodzaj: warsztaty
    • Poziom: Początkujący
    • Czas trwania: 16 godz.
    • Miejsc ogółem: 12
    • Regulamin uczestnictwa: Zapoznaj się

    Na skróty:




    Liczba miejsc ograniczona!