Dowiedz się, jak zbudować produkt, z którego klienci chcą korzystać oraz jak docierać do potrzeb określonej grupy osób oraz jak sprawdzać, czy rozumiecie dany przekaz w ten sam sposób.
Design Thinking to metoda rozwiązywania problemów, która wykorzystuje m.in. empatię, kreatywność i eksperymentowanie do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Jej początki sięgają lat 60. XX wieku, kiedy to w obszarze wzornictwa przemysłowego zaczęto tworzyć interdyscyplinarne zespoły, których celem było pogłębienie zrozumienia rozwiązywanego problemu.
Również w tamtym czasie, nieco inny nurt promował wykorzystanie prototypowania oraz eksperymentowania, jako sposobu zapewnienia satysfakcjonującego rozwiązania. Z czasem zaczęto wykorzystywać te metody do rozwiązywania problemów społecznych i tak powstało Human Centered Design, czyli podejście do projektowania zorientowane na potrzeby człowieka. W latach 90. XX wieku agencja IDEO we współpracy z Uniwersytetem Stanforda, stworzyła pojęcie Design Thinking i pokazała w jaki sposób stosować je w biznesie. To był moment przełomowy, a ogromna popularność tej metody i popytu na kompetencje z nią związane, trwa do dziś.
Zrozumienie potrzeb klienta jest dziś podstawą w pracy nad tworzeniem produktów, usług i rozwiązań. Bez tego nie jesteśmy w stanie zaproponować wartościowych rozwiązań czy dbać o satysfakcję naszego klienta czy użytkownika.
Właśnie dlatego Design Thinking cieszy się tak dużą popularnością i dlatego powinieneś wiedzieć jak wykorzystać tą metodę w swojej pracy.
Autorzy
Projektant usług z bogatym doświadczeniem projektowym oraz transformacyjnym.
Obecnie Service Design & Business Innovation Manager, wcześniej Service Design Transformation Lead wspierający kluczowe procesy projektowe oraz transformacyjne w Santander Bank Polska.
Projektuje i wdraża kompleksowe środowiska rozwoju produktów i usług dla organizacji. Zarządza procesami rozwoju kompetencji, tworzy i rozwija organizacyjne standardy projektowe. Wspiera zarządzanie zmianą podcza transformacji Agile i Customer-centric.
Jeżeli szukacie kreatywnego podejścia do prowadzenia warsztatów, profesjonalisty i jednocześnie praktyka znającego się na rzeczy, to jesteście we właściwym miejscu. Jakub to wysokiej klasy specjalista w swojej dziedzinie. Oprócz ogromnej wiedzy ma też pasję i poczucie humoru – na pewno te cechy budowały pozytywnie atmosferę szkolenia. Prowadzone przez Kubę warsztaty w jasny i przystępny sposób wyjaśniały metodyki projektowe. Wartością dodaną były też pokazywane ćwiczenia i narzędzia, dzięki którym mogłam sprawdzić jak działa Design Thinking w praktyce.
Justyna Śmigaj, Product Manager, EWE Energia